Neix el Fòrum d’Educació i Cultura Popular per recrear els valors de la cultura popular al sistema educatiu

ACN

0

Pretén ser un espai de debat que tindrà en compte aspectes d’interculturalitat, interreligiositat i gènere

Aquest dijous s’ha presentat el Fòrum d’Educació i Cultura Popular, que neix per centrar criteris i revisar i actualitzar el discurs teòric sobre cultura popular i educació, segons s’indica des del Departament de Cultura. El fòrum vol reconèixer el paper de la cultura popular en l’àmbit educatiu i difondre les experiències, bones pràctiques, recerques, projectes o formacions que es duen a terme en tots els àmbits educatius. En aquest sentit, té com a objectiu recrear els valors de la cultura popular al sistema educatiu en xarxa amb la societat. Pretén ser un espai de debat, d’aprenentatge i d’intercanvi que tindrà en compte aspectes d’interculturalitat, interreligiositat i gènere.
Els impulsors de la iniciativa destaquen que els seus objectius són difondre experiències de referència i bones pràctiques sobre la cultura popular en el món educatiu; crear debat sobre aquest àmbit; posar en contacte persones i projectes que tinguin relació amb aquest àmbit; identificar col·lectius que treballin en la transmissió d’aquest tipus de cultura i recollir i difondre propostes de contingut i metodologia que sorgeixin durant el fòrum.

D’entrada es faran unes primeres ponències a partir de les aportacions del comitè científic i dels experts. Durant el mes de gener del 2018, en les segones jornades de Som Cultura Popular. Mostra del Patrimoni Cultural Immaterial, que es faran a Barcelona, s’obrirà un procés participatiu per enriquir i completar les conclusions de treball i elaborar els documents definitius.

En el procés participatiu hi confluiran diverses accions, com ara la recollida formalitzada d’accions concretes de professionals per il·lustrar bones pràctiques d’integració educativa de la cultura popular i les festes.

Les conclusions del fòrum s’estructuraran en tres nivells: un de caràcter genèric, amb funció de marc de referència per determinar quina visió de cultura popular correspon al segle XXI; un altre que abordarà quins continguts es proposa que es recreïn als diversos nivells del sistema educatiu, i finalment, el tercer nivell, que farà propostes concretes d’integració festiva i curricular dels continguts dissenyats per a cada nivell del sistema educatiu.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here