El Mercat Medieval de Vic consolida l’aposta per l’espectacle ‘L’Assalt de l’Altarriba’ i incorpora dos espais nous

0

L’impacte econòmic global que genera la fira s’apropa als 30 MEUR, mentre que la repercussió a la ciutat i la comarca és al voltant dels 5

El Mercat Medieval de Vic consolida l’aposta per l’espectacle ‘L’Assalt de l’Altarriba’, un recorregut teatral basat en fets històrics que va tenir lloc a Vic al segle XV i que des de fa cinc anys es representa pels carrers i espais interiors poc coneguts de la ciutat. El director, Pep Simon, ha explicat aquest dimarts que enguany s’incorporen dos nous espais: La Casa Sacerdotal i L’Albergueria. D’aquest últim, Simon n’ha destacat sobretot que impregna un caràcter “molt intimista” a la història. “És l’espai idoni per a l’escena”, ha afegit. Durant la presentació també s’han donat a conèixer que l’impacte econòmic global que va generar el Mercat és de 30 MEUR, mentre que la repercussió a la ciutat i a la comarca van ser al voltant dels 5, segons dades d’una empresa externa.
El Pati de la Casa Sacerdotal i l’Albergueria se sumen enguany com a novetat als espais del claustre de la Casa de Convalescència, el Pati de la Creu de Santa Creu, l’Orfeó, l’Escorial, la Casa Bojons i el Temple Romà en la representació de ‘L’Assalt a l’Altarriba’. El director, Pep Simon, s’ha mostrat molt satisfet per les noves incorporacions, “perquè una de les particularitats de l’obra és poder accedir a llocs que normalment no s’hi pot entrar”. D’una banda, l’Albergueria, que li dona a l’escena un caràcter “molt intimista”, i l’altre és el jardí de la Casa Sacerdotal, que ha obligat a adaptar l’escena a espai tan gran i obert.

Una altra de les novetats d’aquesta edició té a veure amb els sentits. El director ha explicat que a cada escena s’hi ha incorporat olors, que els espectadors hauran de descobrir. Com a continuació d’altres edicions, algunes escenes també incorporen peces del Museu Episcopal de Vic que els visitants han d’identificar. La peça nova d’aquest any és un gibrell.

El director de l’espectacle ha assenyalat que no es tracta d’un muntatge “fàcil ni simple”, perquè mou moltes persones i col·laboracions. “Són moltes hores no només d’assajos, sinó també de representació”. Pep Simon ha aprofitat per reconèixer la feina de tot l’equip, format per una vuitantena de persones.

Com a punt a destacar, en aquesta edició s’ha fet un canvi en el repartiment dels actors, amb la voluntat de donar-li una volta a l’obra. “Això ha produït una certa inseguretat en els actors, perquè no eren els personatges que estaven acostumats a fer, però això ha millorat molt els propis personatges”, ha explicat Simon.

El preu de cada escena és d’1 euro i les entrades es poden adquirir a cada espai 30 minuts abans de començar, o al punt d’informació situat a la Plaça Gerbert d’Orlhac.

358 parades

El Mercat Medieval de Vic torna al format habitual i se celebrarà del 6 al 9 de desembre, durant quatre dies, en comptes de cinc, com l’any passat. Tindrà 358 parades, una xifra idèntica a la de l’any anterior, amb expositors de tot tipus de productes i artesanies, així com tavernes i zocos distribuïts pels diferents punts de la ciutat. La procedència dels paradistes són, majoritàriament, de Catalunya, però també n’hi ha de Balears, Astúries, Castella La Manxa, Aragó, Madrid, Andalusia, el País Valencià o Portugal. Enguany el mercat també estrena nova imatge, dissenyada per l’empresa vigatana Partee.

Un dels nuclis principals serà la zona de les Adoberies, on s’hi tornarà a instal·lar el campament medieval. Unes 30 persones hi recrearan la vida i costums de l’edat mitjana. A més, també hi haurà tir amb arc i la recreació d’oficis representatius de l’època medieval, entre d’altres.

Un impacte econòmic de 30 MEUR

El regidor de Fires i Mercats, Benjamí Dòniga, ha presentat les principals xifres de l’estudi econòmic i de comptatge que en l’última edició es va encarregar a una empresa externa i ha destacat els 30 MEUR d’impacte econòmic que ha generat el Mercat. Dòniga també ha destacat que per cada euro invertit, el retorn se xifra en 146,5 euros i es va generar una ocupació de 242 llocs de treball. Segons les dades obtingudes per l’estudi, el públic va fer una despesa mitjana a la ciutat de 72,5 euros.

Una altra de les xifres que es destaca és que gairebé el 70% dels 350.000 visitants que es van comptar (283.000 únics), el 70% són de la província de Barcelona, amb Barcelona ciutat encapçalant el rànquing. D’altra banda, mentre que el 78% és públic que ja està fidelitzat, el 22% va ser la primera vegada que va visitar la ciutat per aquestes dates.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada