Setmanari digital i cultural

Dimecres, 2 abril 2025

Sopa de Cabra publicarà un nou disc el 2024

La banda liderada per Gerard Quintana iniciarà una nova gira l'any que ve que s'allargarà fins el març del 2025

|

Després de cinc anys de silenci discogràfic, Sopa de Cabra ha anunciat aquest dijous que el novembre del 2024 publicarà un nou disc i farà una gira. La banda liderada per Gerard Quintana llançaran un nou àlbum de cançons inèdites titulat ‘Ànima’, on cada tema comptarà amb la col·laboració d’un artista que el conjunt creu que “té ànima”. Està previst que a partir de gener el grup avanci alguns dels singles del dissetè compacte de la seva carrera. D’altra banda, els Sopa de Cabra oferiran l’any que ve una gira fins el març de 2025 amb un nombre limitat de concerts que es donaran a conèixer properament. La gira suposarà el retorn de la formació als escenaris després de la gira de celebració dels 30 anys de ‘Ben endins’.

Esperonats pel concert de comiat de la gira ‘Ben endins’ al Palau Sant Jordi, en què van comptar amb artistes col·laboradors a l’escenari, van començar treballar en noves idees, que han “esdevingut cançons”, segons explica en declaracions als mitjans el líder del grup, Gerard Quintana.

Després de 40 anys de treballar junts, ‘Ànima’ serà el disc més “diferent” de la trajectòria dels Sopa de Cabra, amb cançons sorgides del procés creatiu compartit amb altres músics. “Incorporen noves mirades i diferents maneres e treballar i és un estímul. Volíem fer un disc amb ànima i l’ànima de la música és compartir”, descriu Quintana.

Publicitat

Últim disc publicat fa cinc anys

Creadors de diversos himnes del rock en català, el 2001 publiquen ‘Plou i fa sol’, el seu disc de comiat acompanyat d’una gira fins a separar els seus camins. Una dècada després, van anunciar que tornaven a actuar junts en un únic concert el 9 de setembre al Palau Sant Jordi per celebrar el 25è aniversari de la banda. L’alta demanda els va fer concretar dues actuacions més al mateix escenari i altres a Palma, Tarragona i Girona.

El 2015 van anunciar en una actuació a Girona que publicarien un nou disc, ‘Cercles’, que va veure la llum l’any següent. El febrer de 2020 el grup torna amb ‘La gran onada’, l’últim que ha nascut del grup.

Publicitat