Setmanari digital i cultural

Dimarts, 7 gener 2025

Un documental mostra des de dins la intensitat i les sensacions de la Festa Major de Sitges

|

20.04.2014 12:28h
Sergi Sabaté | ACN
‘Sitges, sentiments de festa’ s’estrenarà el proper 26 d’abril i té una durada de 50 minuts

[dropcap]E[/dropcap]l proper dissabte 26 d’abril s’estrenarà el documental ‘Sitges, sentiments de festa. 36 hores de gralles, trons i picarols’. Es tracta d’un audiovisual de 50 minuts de durada produït per l’Agrupació de Balls Populars i dirigit per Víctor Bregante, Jordi Aumatell i Xavi Trilla. En aquesta estona els seus creadors han volgut transmetre la Festa Major “d’una forma molt visual, molt plàstica” perquè l’espectador “es posi a peu de carrer i la visqui igual que la gent de Sitges”, ha explicat Bregante. Els sitgetans confessen que estan “tot l’any esperant la festa” i per la gravació van comptar amb una dotzena de professionals que es van posar al mig dels balls, els correfocs, les cercaviles i el públic.
Les 36 hores d’intensitat que els habitants de Sitges (Garraf) i els seus visitants viuen durant la Festa Major del municipi han quedat plasmades en un DVD de 50 minuts que recull i transmet les emocions d’aquests moments. El documental és obra dels joves sitgetans Víctor Bregante, Jordi Aumatell i Xavi Trilla juntament amb l’Agrupació de Balls Populars de Sitges.

‘Sitges, sentiments de festa. 36 hores de gralles, trons i picarols’ és un audiovisual que fuig de la narració per mostrar “el color i els sons de la festa des de dins”, segons explica Bregante. La idea original sorgeix de l’Agrupació, que volia deixar constància de la passió amb què el municipi viu la seva festa gran que comença a les 12 del migdia del 23 d’agost i acaba la nit del dia 24. “El que volíem era fer una pel·lícula que ensenyi què passa a Sitges durant aquesta festa, només visual”, diu el seu codirector.

A partir d’aquí, un equip d’una dotzena de persones va fer la incursió per dins de les misses, dels balls, dels correfocs i del públic per enregistrar imatges emotives i impactants. “Per nosaltres va ser molt especial i divertit poder treballar i fer això durant els dies de Festa Major”, confessa Aumatell, ja que ells estan “tot l’any esperant la Festa Major” ja que “és un sentiment que s’ha transmès i que portem a dins”. En tot moment van saber-se posar enmig del moviment de masses per agafar emocions al vol.

Publicitat

La Festa Major és sentiment, és color i és emoció. Els seus codirectors asseguren que a l’audivisual han aconseguit transmetre aquesta passió pel folklore. Tot i que els sitgetans encara no han vist el resultat, Jordi Aumatell explica que l’han ensenyat a persones de fora de Sitges que “els ha impressionat i els han entrat ganes de venir a gaudir de la festa” en veure “la intensitat” amb què es viu i es transmet.

Precisament, els seus autors volen que el producte surti de Sitges, i que a tot arreu es pugui captar i fer córrer aquesta passió per la Festa Major. Per això tenen previst projectar-lo a diferents poblacions de Catalunya.

Estrena, el dissabte 26 d’abril

El cinema de la Societat Recreativa El Retiro de Sitges acollirà dissabte 26 d’abril a les 20 hores l’estrena d’aquest documental, en un acte privat pels representants de les entitats i pels mecenes que van fer aportacions a la campanya de micromecenatge per finançar aquest audiovisual. El dia següent, diumenge 27 d’abril al cinema/teatre del Casino Prado Suburense, es projectarà el documental en dues sessions; una a les 11,30h i l’altre a les 13h. L’accés a cada sessió serà limitat per l’aforament i el preu serà de 3 euros.

El DVD de l’audiovisual es posarà a la venda el dies 26 i 27 d’abril a la sortida de cada projecció als cinemes del Retiro i Prado, i a partir del dilluns 28 d’abril es podrà adquirir a la Llibreria ‘Malvasia de Llibres’, a la Copisteria ‘El Pati’, al Quiosc ‘Llapis’, al bar de l’Ateneu Popular de Sitges i a l’oficina de Turisme de la Plaça Eduard Maristany. El preu serà de 10 Euros.

El documental ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Agencia de Promoció ‘Turisme de Sitges’.

876595
Víctor Bregante, Jordi Aumatell i Xavi Trilla autors del documental
Publicitat